En omvæltning i markedet
Der er vidst ingen tvivl om at fragtmarkedet har ændret sig noget over de seneste par år. Corona gjorde sit indtog og mange så deres containere stige til 10-dobbelte priser og ikke mindst kapaciteten var under voldsomt pres.
Ligeså var alle andre dele af transportbranchen presset og det kunne tydeligt ses i ratestigninger og mangel på chauffører. Europa er i fortsat stærkt udfordrede med at finde vognmænd til vejtransporten og den generelle transportmængde har set en stigning fra østeuropa. Mange virksomheder har som følge af de omfattende udfordringer på container markedet fra østen, omlagt dele af deres produktion fra asien til østeuropa. Dette lægger derfor et yderligere pres på den allerede store mængde af varer der hver dag ruller igennem europa.
​
Der har ligeså været gang i opkøb hos flere af transportørerne hvor nogle af verdens største kurerselskaber er gået sammen og eksempelvis har DSV foretaget flere opkøb gennem de sidste par år.
​
Oveni alt dette trak England sig også ud af EU, hvilket igen medførte et yderligere pres på hele flowet og toldbehandling kom pludselig øverst på dagsordenen. Frustrationer og dagelange køer var pludselig blevet en realitet for mange vognmænd der holdt ved grænsen til Storbritanien.
​
Opkøb & Brexit
87% af vores kunder oplever en besparelse på mere end 16%*
efter endt tenderforløb - uanset markedsvilkår
*Regnet ud fra en årlig besparelse på deres fragtomkostninger